Fighter Pullup program by Pavel Tsatsouline

vše o budování svalové hmoty a síly...

Moderátoři: pascal, keba

Uživatelský avatar
Reiben
Supporter
Příspěvky: 731
Registrován: 12. úno 2011 17:31

Fighter Pullup program by Pavel Tsatsouline

Příspěvekod Reiben » 13. srp 2012 9:34

Zrovna jsem si přečetl článek http://www.kb5.cz/2012/08/fighter-pullu ... mum-shybu/ a vypadá to celkem zajímavě. Hlavně je od Pavla T. takže věřím, že by nepsal o něčem, co nemá předem ověřený.
Pokud se někdo rozhodne to vyzkoušet, tak ho poprosím, aby se zde s námi podělil o své zkušenosti s tímto programem.
"PAIN IS MY FUEL!"

stanley
Supporter
Příspěvky: 3772
Registrován: 22. led 2007 12:37

Příspěvekod stanley » 13. srp 2012 11:07

dobry clanok ... skoda ze uz nemam doma hrazdu, by som hned skusil ... to zabere par minut ...
All of the technical perfection in the world means nothing if someone lacks the volition to break a maximal weight off the floor and force it to lockout.

Uživatelský avatar
AHOLA
Příspěvky: 484
Registrován: 25. bře 2007 10:15

Příspěvekod AHOLA » 14. srp 2012 8:09

Ja planujem hrazdu do byxtu kupit (a asi aj bradla), tak to mozno opacim....vyzera to fajn.
Obrázek

Uživatelský avatar
Reiben
Supporter
Příspěvky: 731
Registrován: 12. úno 2011 17:31

Příspěvekod Reiben » 14. srp 2012 9:22

Rozhodnul jsem se, že fighter pullup program i zdokumentuju, abych případně někoho inspiroval. A dal jsem si tu práci a natočil video, takže uvítám vaše komenty, negaitvní i pozitivní :).

http://www.youtube.com/watch?v=G2hwibEWA1w
"PAIN IS MY FUEL!"

Uživatelský avatar
Joey_The_Lion
Příspěvky: 1946
Registrován: 18. črc 2010 11:17
Bydliště: Cheb, Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Joey_The_Lion » 14. srp 2012 16:14

Reiben píše:Rozhodnul jsem se, že fighter pullup program i zdokumentuju, abych případně někoho inspiroval. A dal jsem si tu práci a natočil video, takže uvítám vaše komenty, negaitvní i pozitivní :).

http://www.youtube.com/watch?v=G2hwibEWA1w


Super. Pokračuj. :)
"4"
Dear thrusters, F*CK YOU!!!

Uživatelský avatar
Jimi boi
Supporter
Příspěvky: 3317
Registrován: 10. říj 2006 17:53
Bydliště: Doma

Příspěvekod Jimi boi » 24. srp 2012 10:11

No tak jo, zacinam s tim. Prave jsem zkusil a maximum pro 100% striktni, no-kipping, full range of motion pull ups je 11. Nutno podotknout, ze jsem do stoprocentniho propnuti jezdil malokdy, ale prave v tom se chcu zlepsit, tak uvidime co mi to da. Zacnu uz vecer...
Fuckings cool, but Jim is a romantic type

Uživatelský avatar
skWor
Příspěvky: 1657
Registrován: 27. srp 2008 17:23

Příspěvekod skWor » 24. srp 2012 10:39

Mozná bych to měl psát do jiné sekce, ale trochu se to hodí i ktomuto článku. Striktní shyby to jsou v plném rozsahu a bez dopomáhání si nohama. Lze za striktní shyb považovat shyb, kdy začnu s nohama volně visícíma a končím že jsou skoro při L-seatu? Děje se to spíš ke konci série, ale je to plynulé, žádné cukání nebo švihový pohyb.
Impossible is a word to be found only in the dictionary of fools. – Napoleon Bonaparte

levakbob
Příspěvky: 74
Registrován: 3. srp 2010 8:28

Příspěvekod levakbob » 24. srp 2012 15:42

V článku, odkud je tahle technika převzata, ukazuje P.Tsatsouline polohu v jaké "by se to mělo" cvičit (tzv. hollow position) pro posílení core. Jinak jde hlavně o to, aby pohyb vycházel jen z ramen - z úplné extenze (resp. uvolnění) do maximání flexe. Začínej ty shyby rovnou s nohama v L-seatu a nemusíš nic řešit :-)

Uživatelský avatar
samorost
Supporter
Příspěvky: 3903
Registrován: 26. říj 2006 20:15

Příspěvekod samorost » 24. srp 2012 17:06

Ta pozice sice má být v natažených rukách, ale nesmí dojít ke ztrátě napětí v ramenním kloubu, vždycky, i v dolní pozici, musí být nějaká kontrakce, byť minimální. Ale musí být taková, aby ti rameno "nevyjelo" z těla, protože jinak je dost možný že si natáhneš pojivové tkáně když se začneš přitahovat (kor když jedeš víc opakování do selhání).

Jednoduše si to ozkoušíš, když volně visíš a přitahuješ se jenom tak, abys stlačil lopatky k sobě- ten pohyb je v řádu centimetrů. To jsou svaly co ti drží rameno ve správné pozici když jsi dole. Už ten samotný malý pohyb docela posiluje, zkus jet na tohle 3x10 a uvidíš.

Uživatelský avatar
samorost
Supporter
Příspěvky: 3903
Registrován: 26. říj 2006 20:15

Příspěvekod samorost » 24. srp 2012 17:07

Skwore ja myslim že to je úplně v pohodě, sám to dělám, protože se ti pak daleko víc zapojí břišní svaly kvůli stabilizaci a přijde mi to přirozené.

Uživatelský avatar
Nowic
Supporter
Příspěvky: 448
Registrován: 9. bře 2008 18:27
Bydliště: Uničov

Příspěvekod Nowic » 24. srp 2012 19:41

Jednak bych se podepsal pod to co piše samorost, ale ještě bych k těm shybům řekl, že pro zahájení pohybu bych se soustředil hned na shybovací záklon - vypnul hrudnik, tlačil lopatky k sobě a tím pádem ramena půjdou dozadu. Potom při provedení není mou snahou dostat hlavu nad úroven hrazdy, ale přitáhnout hrudník k hrazdě.
v zivote mate dve mozne cesty... sex, drogy a rock & roll nebo masturbaci, antidepresiva a country... tak jsem si vybral metal

Uživatelský avatar
Mwerte
Příspěvky: 213
Registrován: 6. pro 2006 15:41

Příspěvekod Mwerte » 24. srp 2012 20:50

Umí tu někdo říct reálný důvod, proč se má shyb dělat bez palců? Shyby dělám od útlého věku, ale vždy s palcema...asi návik ze sokola a bezpečného držení.

Uživatelský avatar
Mr_piruletka
Příspěvky: 277
Registrován: 25. srp 2011 13:05

Příspěvekod Mr_piruletka » 24. srp 2012 21:57

dělá se to asi ze stejného důvodu jako bezpalcový úchop u benche (ale ten důvod ti neřeknu protože nevím)

Uživatelský avatar
samorost
Supporter
Příspěvky: 3903
Registrován: 26. říj 2006 20:15

Příspěvekod samorost » 24. srp 2012 22:05

Mwerte píše:Umí tu někdo říct reálný důvod, proč se má shyb dělat bez palců? Shyby dělám od útlého věku, ale vždy s palcema...asi návik ze sokola a bezpečného držení.


Prakticky využitelnej důvod mě napadá- pokud lezeš na římsu nebo zeď, vždycky musíš mít bezpalcovej úchop.

Uživatelský avatar
Mwerte
Příspěvky: 213
Registrován: 6. pro 2006 15:41

Příspěvekod Mwerte » 24. srp 2012 22:13

Jako jo, ale čekal jsem spíše nějaký fyzilogický důvod:-D.


Zpět na “Trénink”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů